وعده وزیر راه و شهرسازی در طرح اماده‌سازی ۲۸ هزار قطعه زمین روستایی در طرح نهضت ملی در هرمزگان؛

ساخت ۶۶۰۰ واحد شهری و ۴۸ هزار واحد روستایی تا پایان دولت سیزدهم  



مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح طرح اماده‌سازی ۲۸ هزار قطعه زمین روستایی در طرح نهضت ملی در هرمزگان از تعهد بنیاد مسکن برای ساخت ۶۶۰۰ واحد مسکونی شهری و ۴۸ هزار واحد روستایی در استان هرمزگان خبر داد و گفت: پروژه های طرح نهضت ملی استان هرمزگان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی می باشند که با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان دولت سیزدهم واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، وزیر راه وشهرسازی در خصوص تحویل واحد‌های تحت عهده بنیاد مسکن عنوان کرد:« بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ابتدای دولت سیزدهم بنیاد مسکن ملزم به ساخت ۶۶۰۰ واحد شهری در استان هرمزگان شد از تعداد این واحدها 160 واحد آماده شد و امروز تحویل مردم عزیز می‌شود؛ متراژ واحدها هم بین ۷۰ تا ۸۵ متر است که در قالب یک خوابه و دو خوابه تامین شده است.

سعی ما این است که پروژه در موعد مقرر تحویل مردم شود و امیداریم در سه ماه اول سال آینده حدود ۱۰۰۰ واحد تحویل مردم خواهد شد. همچنین در این مدت حدود ۱۸ هزار قطعه زمین در دو سال گذشته تامین و به مردم  واگذار شد. ۲۸ هزار قطعه زمین نیز آماده شده که در ایام دهه فجر تحویل مردم خواهد شد. همچنین تسهیلات وام ۳۵۰ میلیون تومانی نیز برای ساخت به متقاضیان پرداخت می‌شود. به طور میانگین حدود ۹۰۰۰ واحد مسکونی از زمین  ۱۸ هزار قطعه‌ای آماده شده که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

دولت در حال آماده سازی تسهیلات برای ساخت مسکن

مهرداد بذرپاش در خصوص اعتبار پروژه‌‌های در حال انجام گفت:«  اعتبار پروژه‌های نهضت ملی  به صورت تسهیلات بانک مسکن بوده که مبلغ آن ۵۵۰ میلیون تومان است و الباقی هم آورده مردم در نظر گرفته می‌شود. دولت در حال آماده‌سازی

کمک‌هایی در بخش زیرساخت‌ها است. در حال حاضر با همراهی وزارت نیرو  وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین ها را به صورت ۹۹ ساله با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله برای ساخت به مردم ارائه می‌شود.

 

تحقق تمام وعده‌های بنیاد مسکن تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود:« تا پایان دولت تمام تعهد ۴۸ هزار واحد روستایمان محقق خواهد شد. از میزان ۶۶۰۰ واحد شهری نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲۶۰۰ واحد تحویل مردم خواهد شد ،خوشبختانه با پیشرفت ۵۰ درصده کار الباقی واحدها نیز تا پایان خرداد ۱۴۰۴ تحویل متقاضیان خواهد شد».

بذرپاش در وضعیت پروژه‌هایی بنیاد مسکن در کشور نیز گفت:« حدود ۲۰۵ هزار مسکن شهری و ۵۰۰ قطعه زمین در روستاها در کل کشور به مردم واگذار خواهد شد که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال به ۷۰۵ هزار خواهد رسید».

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها